Субота, 18.05.2024, 11:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Блог вчителя початкових класів Мельник Тетяни Миколаївни

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Психолого - педагогічна характеристика учня

Психолого-педагогічна характеристика учня

 

Як написати психолого-педагогічну характеристику учнів початкових класів

Характеристика про рівень та результати оволодіння усіма компонентами навчальної діяльності обов’язково пишеться у 1 класі, у 2 класі (якщо не проводиться оцінювання знань учнів у балах) та у випускному 4 класі.

Що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими учнями в середній і старшій ланках освіти, змогли побудувати свою роботу, спираючись на індивідуальні та психологічні особливості дітей?

 

Орієнтовний план написання характеристики учнів 1, 2 класів

1. Стан здоров’я, вік, фізичний розвиток.

2. Ставлення до навчання (позитивне, задовільне, незадовільне).

3. Особливості психічної адаптації (повна, виражена, помірна, початкова, відсутня).

4. Загальний рівень готовності до подальшого навчання.

5. Особливості пізнавальної сфери: увага, пам’ять, мислення, увага, працездатність, дрібна моторика.

6. Інтереси, нахили.

7. Ідивідуально-психологічні особливості:тип темпераменту, характер, риси характеру, цінності, страхи.

8. Емоційно-волова сфера. Типові випадки відхилень у поведінці.

9. Рівень вихованості.

 

Орієнтовний план написання психолого-педагогічної характеристики учня 4 класу

І. Навчальна діяльність.

1. Термін навчання в даній школі.

2. Рівень навчальних досягнень, лінія успішності, системність і міцність знань.

3. Усвідомлення обов’язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів).

4. Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педагогами.

5. Самооцінка своїх успіхів у навчання, її мотивація.

6. Особливості процесів пам’яті, мислення, сприймання, мовлення.

7. Ступінь сформованості вміння вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.

ІІ. Трудова діяльність.

1. Участь у різних видах суспільно-корисних заходів.

2. Працелюбність.

ІІІ. Загальна характеристика.

1. Дисциплінованість.

2. Реакція на зауваження дорослих, емоційна вразливість.

3. Місце у класному колективі (формальне чи неформальне лідерство).

4. Ініціативність, співпраця у груповій роботі.

ІV. Психологічні особливості.

1. Настрій.

2. Мобільність, комунікабельність.

3. Врівноваженість, стриманість.

V. Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною.

Психолого-педагогічна характеристика учня

1. Особливості навчальної діяльності

1.1 Довільність психічних процесів

- група здоров’я;

- здатний зосередитись на розв’язувані задачі та не відволікатись на сторонні подразники;

- може поставити перед собою конкретну навчальну мету й послідовно її досягти;

- розуміє вимоги вчителя і намагається їх виконувати;

- про виникненні навчальних труднощів на уроці докладає зусилля для їх подолання;

- рівень активності та самостійності у виконанні домашніх завдань;

- особливості уваги: концентрація, стійкість.

1.2   Розвиток мислення

- на уроці демонструє здатність узагальнювати свої знання;

- здатен відділяти суттєві властивості предметів від не суттєвих;

- орієнтується в основних поняттях часу;

1.3   Сформованість основних навчальних дій

- розуміє завдання;

- датний виділяти в завданні основне питання, визначати шляхи виконання завдання;

- може здійснювати прості операції мислення про себе, без опори на наочний матеріал;

1.4   Рівень розвитку мови

- може переказувати зміст тексту або розповідь вчителя своїми словами;

- зв’язано висловлює свої думки;

- має достатній словниковий запас;

1.5   Рівень розвитку тонкої моторики

- пише розбірливо, виконує основні вимоги;

- здатний малювати дрібні деталі, точно обводити контур;

1.6   Розумова працездатність

- зберігає розумову працездатність упродовж цілого уроку;

- здатний працювати в єдиному темпі з усім класом;

- працездатність під час виконання домашніх завдань;

- засвоює шкільну програму.

2. Особливості поведінки та спілкування

2.1 Взаємодія з ровесниками

- активний у спілкуванні, сам вибирає собі партнерів для гри та занять;

- не провокує конфліктів з ровесниками, не б’є першим;

- має постійних товаришів у класі.

2.2. Взаємодія з педагогами

-  може звернутися з проханням до вчителя;

-  з повагою ставиться до вчителя і дотримується потрібної дистанції у спілкуванні  з ним;

- прислухається до зауважень та вимог вчителя, намагається їх виконувати.

2.3 Дотримання соціальних та етичних норм

- підтримує охайний зовнішній вигляд упродовж дня;

- не списує домашні завдання;

- дотримується правил поведінки та спілкування, що прийняті в класі.

2.4 Саморегуляція поведінки

- відповідаючи біля дошки контролює рухи свого тіла;

- володіє собою в ситуаціях, що вимагають зосередженості, мовчання або обмеженості рухів;

2.5 Активність та автономність поведінки

- контролює свої емоції;

- достатньо активний на уроці, намагається проявити свої знання;

- проявляє зацікавленість у здобутті нових знань;

- здатен чергувати по класу

3. Ставлення до навчальної діяльності

3.1 Наявність та характер навчальної мотивації

- не пропускає уроки без поважної причини;

- проявляє зацікавленість у позитивній оцінці;

- має все необхідне шкільне приладдя;

- особливості мотивації.

3.2 Сталий емоційний стан у школі

- адекватно реагує на оцінку та критичні зауваження;

- рівень тривожності.

4. Ставлення до світу та до самого себе

4.1 Ставлення до ровесників

- емоційно-позитивне сприймання до своїх відносин з ровесниками;

4.2 Ставлення до значимої діяльності

- позитивне сприймання школи та навчання;

4.3 Самооцінка

- рівень самооцінки.

Категорія: Мої статті | Додав: Lev (15.08.2015)
Переглядів: 1304 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz