Субота, 18.05.2024, 17:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Блог вчителя початкових класів Мельник Тетяни Миколаївни

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок основи здоров'я у 2 класі.
23.02.2015, 17:02

Основи здоров’я , 2 клас

 

Тема. Друзі з особливими потребами.

Мета: розширити уявлення дітей про добрі та погані вчинки; довести учням необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими  потребами; вчити висловлювати співчуття, надавати допомогу людям, які цього потребують;

  • розвивати зв’язне мовлення, мислення, вміння спілкуватися;
  • виховувати співчутливість, людяність, повагу до тих, хто обділений долею, доброту.

Обладнання. Мультимедійна дошка, комп’ютер, фрагменти з мультфільмів «Квітка - семицвітна», «Горбун», кінофрагмент «Сліпий музикант», музичний твір П. Чайковського «Хвороба ляльки», презентація PowerPoint, асоціативний кущ, конверт із завданнями, емблеми для учнів.

 

                                                Хід уроку

 І. Оргмомент (налаштування на позитивне сприймання навчального матеріалу).

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Посміхніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!».

  • Молодці! Сідайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

  •  Наш  урок розпочнемо з  вислову, який записаний на дошці:

                               ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА.

  •   Як ви вважаєте, коли так говорять? (Так говорять тоді, коли  людина робить добрі справи, вчинки, слова… ) Добре. Коли об’єднуються небайдужі люди до чужого лиха, горя, на світі стає більше доброти.
  • А зараз,  я пропоную послухати музичний твір, який   прозвучить.  (Диск № 46,П. Чайковський «Хвороба ляльки».)

-  Що ви уявили слухаючи цю музику?

-  Які почуття у вас викликала музика?

Так, ви щойно прослухали музичний твір П. Чайковського «Хвороба ляльки».

  • А чи доводилося вам хворіти?
  • Який стан був у вас? А який настрій?
  • Можливо ви здогадалися, про кого ми будемо говорити.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми  поведемо розмову про необхідність гуманного ставлення до дітей з особливими потребами, про дітей інвалідів. Тому тема нашого уроку буде така  ( 1 слайд – Друзі з особливими потребами).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.

3 грудня – Міжнародний день інвалідів .

На жаль, не всі  діти  і дорослі є здоровими у цьому житті. Одні народжуються здоровими, інші – інвалідами або стають інвалідами внаслідок нещасних випадків або хвороб, через укус кліща, або когось штовхнули, і він ударився та отримав травму, хтось захищав свою Батьківщину, хтось боровся з бандитами, хтось травмувався під час тренування, аварій тощо. Таких людей називають, обмежених у своїх фізичних можливостях, - це люди дивовижної волі. Їхньою мужністю і силою волі можна тільки захоплюватися. Незважаючи на труднощі, вони працюють, приймають участь у танцювальних конкурсах, займаються спортом, пишуть картини, шиють одяг, пишуть музику, вирізають із дерева картини, тобто займаються творчістю. Я хочу, навести приклад. Відомий німецький композитор Людвіг Ван Бетховен, у свої 26 років почав втрачати слух, а людям з такою професією, навпаки потрібен слух, щоб чути, що він пише. Незважаючи на все це, майстер переборов себе, він не втратив віри у свої можливості і продовжував створювати музику. Він став відомим у всьому світі. Його твори і тепер зачаровують слухачів.

Олексій Маресьєв – легендарний льотчик. У роки війни в бою з гітлерівцями його літак був підбито, а сам тяжко  був поранений,  і йому лікарі ампутували обидві ноги. Але чоловік, виписавшись з лікарні, знову сів за штурвал літака, і продовжував бої. Це я навела приклади лише двох відомих людей, які були інвалідами. Але такі люді і діти живуть і серед нас.

  • Ми не повинні забувати про них, які потребують допомоги. Ми навпаки повинні розділити з ними їхню біль, підтримати їх у важку хвилину. А саме добра, милосердна людина здатна на це.  
  • Діти, а що таке доброта?                                                                    (1- 7  слайди)
  1. Створення «Асоціативного куща».
  • Я зараз пропоную дібрати до слова «ДОБРОТА»  слова, які асоціюються з ним.

Як на вашу думку, які це слова?(Співчуття, любов, чуйність, милосердя, турбота,людяність.)       

                              СПІВЧУТТЯ            ЛЮБОВ              ЧУЙНІСТЬ

                                                            ДОБРОТА              

                              ТУРБОТА             ЛЮДЯНІСТЬ        МИЛОСЕРДЯ 

  • Що таке людяність? (Уважне ставлення до людей, до чужих потреб.)
  • А зараз я пропоную перегляньте фрагмент з мультфільму «Квітка - семицвітна».

Коли будете переглядати, зверніть увагу на дівчинку. Чи володіла вона тими якостями, які є в асоціативному кущі?                                                                           (1відео)

  •  Як дівчинка віднеслася до хлопчика?                                                                        
  •  Розгляньте наступний фрагмент «Горбун».                                                            
  • Зверніть увагу, що найбільше  вразило людей? (Що це була не маска…)      (2відео)
  •  Як  люди ставилися до Горбуна? А як до цього поставилася Есмеральда? Чому вона не послухалася наказу короля? (Бо вона була доброю, чутливою.)  
  •  Вчитель. Скажіть, чи потрібні цим героям співчуття, жалості, милостині, втішання?
  •  Учень. Я вважаю, що ні. Вони не люблять цих почуттів і втішання. Бо їх це пригнічує, принижує, зайвий раз нагадує про їхній стан. Вони, навпаки, силою власного духу доводять усім, що  такі самі, як і всі, хоча і мають проблеми зі здоров’ям.
  •  А зараз перегляньте ще один фрагмент з кінофільму О. Короленка «Сліпий музикант». 
  •  Чого досяг в житті цей хлопчик?  Хто йому в цьому допоміг?  (Ви,  мабуть, звернули увагу , що поруч із ним була його подружка…)                                   (3відео)                                                                     
  •  Вчитель.  Що ж все таки  їм потрібно від нас здорових і працездатних людей?
  •  Учень.   Їм потрібна  допомоги, але , щоб вона була щирою, порядною, чесною.                                                                                                           
  •  Вчитель. Кожен із вас дивиться телевізор, живе поміж людей і зустрічається з інвалідами.  - Як оточуючі сприймають таких, скажемо, незвичних людей?
  •  Учень. Не всі в суспільстві добре поводяться з такими людьми добре. Іноді вони їх своєю поведінкою ображають, завдають їм прикрощів.

Фізхвилинка.  (Доріжка 13)

V.  Узагальнення та систематизація отриманих знань.

1. Читання  деформованих прислів’їв (на дошці)

дяЛюність  родожча  аз сеу.

Людяність дорожча за усе.

еН   сясмій  з хали  людгосько, щоб  біто не лобу  тагоко.

Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого.

2.Творча робота в групах. (Вчитель роздає конверти, у яких необхідно скласти прислів’я і пояснити їх значення. )

  • Добро не пропадає, а зло умирає.
  • Злий сам себе б’є.
  • Не все добре, що солодке.
  • Добрий чоловік і сусідів дім від вогню збереже.
  • Не сподівайся за добро дяки.
  • Злість до добра не доводить.

3. Обговорення  ситуацій. «Як потрібно вчинити».

   Ситуація 1.  Василько довго товаришував з Іванком, хлопчиком, який мав ваду – не розгиналася ніжка, але їм  було разом весело. Багато цікавих тем обговорювали разом, а скільки в них було таємниць – не перелічити! Та сталася прикрість. Узимку Василькові купили ковзани. Якось зустрілися хлопчики на вулиці. Івасик дихав свіжим повітрям, а Василько прямував на ковзанку. Василь почав вихвалятися перед  Іванком своїми ковзанами, розповідати, який він вправний. Чим більше він розхвалював, тим сумнішим ставав  Іванко. Відтоді вони стали все рідше зустрічатися. Чому так сталося?

Ситуація 2. До 3 – го класу прийшов новий учень. Усі з цікавістю його розглядали. Хлопчик постраждав унаслідок пожежі: частина обличчя і руки були обпечені, і він не знав, куди йому подітися від допитливих очей. А на перерві підійшли до нього однокласники і почали розпитувати, як це сталося. Хлопчик червонів і мовчав, а на очах тремтіли сльози. Як повинні поводитися в такому випадку діти?

  1. Правила доброти.  Гра «Закінчи речення»                                                    (8 слайд)                                                                                           
  • Постав себе ….(на місце іншого.)
  • Подивися навколо, хто потребує (поради, доброго слова, співчуття, допомоги.)
  • Зрозумій і виконай … (його бажання.)
  • Прощай помилки …. (іншим.)
  • Принеси іншому… ( радість.)
  1. Робота в зошиті на с. 57 (№ 1 – 2, вибірково).

VІ.  Підсумок   уроку.

  1. Декламування вірша учнем.

                      Врятує світ лиш доброта

 Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало.

Тож, люди, на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

  Вчитель роздає напам’ять емблеми, як згадку про урок, про дітей з особливими потребами.

                                                                                                                      «Умій відчувати поряд із собою людину,

                                                                                                                    Умій розуміти її душу, бачити в її очах

                                                                                                складний духовний світ,

                                                                                                           радість, горе, біду, нещастя…

                                                                                                                 Умій співпереживати і співчувати.»

В.Сухомлинський.

- Як необхідно ставитися до дітей  з фізичними вадами?

- Чи забажали б ви мати таких друзів?

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Lev
Переглядів: 1342 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 Lev • 18:45, 02.04.2015
smile
avatar
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz